onsdag 5 juni 2013

Du och jag mamma

Vissa morgonar är magiska. Det var ruggigt att ge sig ut klockan fyra med tre minusgrader (5 juni!) men när jag kom till Paradismossen (den heter faktiskt så), var ljudmassan tung och intensiv av orrspelet som kokade ute mot mossen där dimman sakta lättade. Och vid eken, där jag träffade kon med sin nyfödda kalv för en vecka sedan, stod hon idag igen. Kalven är sju dagar och var aldrig mer än 30 cm från sin mamma. 

Strax intill stod en annan ko, till synes utan kalv. Lite blyg bakom granplantorna. Hon hade stenkoll på mig. Rörde sig inte, lär bara öronen gå åt olika håll för att uppfatta alla ljud.
Dagens extrabild blir återigen ett litet rådjur. Nu hade solen börjat gå upp och hon gick så fint ute i en mosse.

1 kommentar:

  1. Härliga möten du har på morgonkvisten!Ska försöka ta mig ut själv någon morgon nu när man är lite ledig från jobbet i.a.f... några turer till fotofestivalen får det oxå bli.

    SvaraRadera