onsdag 19 september 2012

Magic Morning del 1

Det finns stunder som är mer magiska än andra. I morse var en sådan. Jag var ute i mina vanliga älgmarken med solens första strålar i ryggen när han plötsligt stod där, med all den pondus en elvataggare (eller udda tolvtaggare som det också kallas) kan ha. En mindre tjur försökte komma i närheten men jagades snabbt bort. Orsaken var en ko som gick och betade en liten bit bort. Efter en halvtimma, när solen stod högre, vaknade också en liten kalv, ruskade på sig och gick fram och diade sin moder. Sällan ser jag så stora oxar, aldrig har jag sett en diande älgkalv i det vilda. Det var en magisk morgon. Jag lägger ut bilder efterhand, jag fick en halvtimma med familjen, sedan lämnade jag den ifred. Börjar med en aptitretare... Det fanns tid för lite experiment också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar