torsdag 28 augusti 2014

Magisk morgon

Vissa dagar börjar bättre än andra. Som i morse när jag mötte fyra tjurar samtidigt. Först två små, sedan två till, den ene av dessa - sextaggaren - var samme som tidigare i veckan. Men den fjärde var en nygammal bekant från förra året, hans vänstra horn växer neråt. Blir svårt när kampen om korna snart börjar. 
 En av de små...
 Den andre av de små tjurarna som jag mötte först - lite blyg...
 Den tredje - med sitt välbekanta nedåtväxande horn
Den store sextaggaren känner vi (tror jag) igen från tidigare i veckan. Efter en kvarts stilla betande gick de sakta bakåt och förenade sig med de två första småtjurarna. Mäktigt med fyra kroppar som rörde sig som en svart skock mellan tallarna.
När de till slut var samlade var de lite för långt bort för att posera snyggt. Här syns alla fyra för dig som har ett tränat älgöga... 

2 kommentarer:

  1. Såna skulle man ha så man kom åt dom lätt med kameran o kunde sitta länge o studera, fina bilder du tar på dom,

    SvaraRadera
  2. Grattis till full utdelning. Så mycket älg har jag inte hemma i mina skogar.

    SvaraRadera