fredag 12 juli 2013

En ordinär morgon

Ibland finns bilden inom mig när jag åker ut tidiga morgonar - älgen som står så fint med dimman i bakgrunden. Men verkligen vill inte alltid hänga med i mina planer. I morse stod en trana istället i snygg profil och de enda älgar jag såg var en av flera kor med kalv som jag sett ett par gånger förut. Jag har tre olika på området jag brukar kolla. Men en morgon kan vara fin ändå med soluppgång och dimman som lättar över vattendragen.
Ser du kalven? Han/hon tittar forskande på sin mamma (om du klickar på bilden syns kalven bättre) som upptäckt mig och reagerar fara.
På nästa bild har också kalven insett att här finns något att akta sig för i närheten.

 Soluppgång bakom granplanteringen.
 I brist på älgar i relief får väl en trana duga...
Dimman visar att det ligger en liten skogsgöl bakom tallarna.

1 kommentar: